Аналіз лояльності клієнтів аптечної мережі
Анотація
Метою статті є аналіз теперішнього стану лояльності споживачів товарів і послуг фармацевтичної галузі на основі проведеного соціологічного опитування клієнтів мережі аптечних підприємств, а також вивчення факторів, що впливають на лояльність цих клієнтів. Під час проведення наукового дослідження використовувалися методи анкетного опитування, індуктивного аналізу, узагальнення і системного підходу. На основі виконаного порівняльного аналізу результатів опитування клієнтів певної мережі аптек м. Львова щодо якості послуг цієї мережі, різноманітності її асортименту, рівня цін, зручності графіка роботи, пропозиції акційних товарів та інших чинників зроблено висновок про досить добре ставлення до цієї мережі її клієнтів. Встановлено, що майже 60% опитаних вказали на кращу, порівняно з іншими, якість цієї мережі, більше 87% респондентів радше порекомендували б цю мережу знайомим та близьким, майже 80% клієнтів даної мережі оцінило різноманітність її асортименту на добре та відмінно. Помірковані ціни, зручний графік роботи, багато акційних товарів та інші позитивні сторони роботи цієї мережі аптек приваблюють до неї покупців. Також виявлено деякі негативні сторони діяльності досліджуваної мережі аптек, які необхідно урахувати її керівництву для утримання наявних і залучення нових клієнтів.
Посилання
2. Piven O. P., Malyi V. V., Dorokhova L. P., Rohulia O. Iu., Khrenov O. M. (2020) Doslidzhennia povedinky spozhyvachiv likarskykh zasobiv [Research on the behavior of drug users]. Komunalne hospodarstvo mist. Seriia ekonomichna – Communal management of cities. The series is economical, volume 5. issue 158, pp. 38–45.
3. Piven O. P., Tkachenko I. V. (October 25-27, 2018) Vyznachennia osnovnykh skladovykh marketynhu vzaiemovidnosyn farmatsevtychnykh pidpryiemstv [Determination of the main components of marketing relationships of pharmaceutical enterprises]. Marketynh ta lohistyka v systemi menedzhmentu: tezy dopovidei XII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, pp. 192–193.
4. Yamnenko H. (2022) Tendentsii ta oriientyry rozvytku brendu farmatsevtychnykh kompanii v Ukraini [Trends and orientations of brand development of pharmaceutical companies in Ukraine]. Ekonomichnyi analiz – Economic analysis, volume 32, no. 1, pp. 126–135.
5. Srđan Šapić, Milan Kocić and Katarina Radaković (2019) Creating Consumer Loyalty in the Field of Using Over-the-Counter Products. Economic Themes, no. 57(1), pp. 1–20. Available at: https://intapi.sciendo.com/pdf/10.2478/ethemes-2019-0001
6. Babicheva H. S. (March 22-23, 2018) Vyvchennia spozhyvchykh perevah kliientiv aptechnykh pidpryiemstv v protsesi doslidzhennia loialnosti [The study of consumer preferences of customers of pharmacy enterprises in the process of loyalty research]. Menedzhment ta marketynh u skladi suchasnoi ekonomiky, nauky, osvity, praktyky: Shchorichnyi zbirnyk naukovykh robit. Materialy VI mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi dystantsiinoi konferentsii / redkol.: V. V. Malyi ta in. Kharkiv: Nats. farmats. un-t, 424 p.
7. Piven O. P., Sofronova I. V., Tkachenko I. V. (2017) Loialnist kliientiv do pidpryiemstva: osnovni poniattia i metody otsinky [Customer loyalty to the enterprise: basic concepts and assessment methods]. Farmakom –Farmacom, no. 1, pp. 51–57.