Компетентнісний підхід як чинник ефективної кадрової політики туристичного підприємства
Анотація
Проаналізовано теоретичні основи й особливості методології реалізації компетентнісного підходу в підготовці та професійному розвитку фахівців сфери туризму; виокремлено пріоритетні напрями професіоналізації успішності фахівця сфери туризму. Виявлено, що використання компетентнісного підходу в управлінні кадровим потенціалом туристичного підприємства є результатом системного вивчення проблем вдосконалення системи кадрового забезпечення на сучасних туристичних підприємствах. Підкреслено дієвість та актуальність застосування запропонованої структурно-логічної моделі управління розвитком кадрового потенціалу за компетентнісним підходом, що дає змогу розв’язати існуючі проблеми, пов’язані з розвитком компетенцій, підвищенням продуктивності праці та ефективним виконанням обов’язків шляхом досягнення необхідного рівня компетентності, а також забезпеченням взаємозв’язку компетентнісно орієнтованих цілей і завдань кадрової політики та функцій системи управління кадровим потенціалом. Використано такі загальнонаукові та спеціальні методи: абстрактно-логічний – при узагальненні теоретичних положень і формулюванні висновків; історичного аналізу та теоретичного узагальнення – для аналізу зарубіжних і вітчизняної моделей компетенцій, узагальнення переліку компетенцій працівників та встановлення концептуальних положень управління кадровим потенціалом туристичного підприємства; порівняння – при дослідженні структури кадрового потенціалу й компетенцій працівників туристичної сфери. Наукова новизна дослідження полягає в удосконаленні теоретико-практичних досліджень реалізації професійного становлення фахівців з туризму на сучасному етапі. Запропоновано керівникам туристичних підприємств вивчати й аналiзувати компетентнісний підхід як інструмент ефективного управління кадровим потенціалом, суть якого зводиться до вивчення кращої практики вирішення проблеми, щоб упевнено та успішно реалізовувати професійне становлення фахівців туристичних підприємств.
Посилання
2. Parlagutan, S. (2021). “Competency-based education: a multi-variable study of tourism vocational high school graduates”. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 21:1, pp. 72-90, DOI: 10.1080/15313220.2020.1820427
3. Bratianu, C., Hadad, S., Bejinaru, R. (2020). “Paradigm Shift in Business Education: A Competence-Based Approach”. Sustainability. DOI: 12. 1348. 10.3390/su12041348. 313220.2020.1820427
4. Walmsley, A., Koens, K. and Milano, C. (2021). “Overtourism and employment outcomes for the tourism worker: impacts to labour markets”, Tourism Review, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. DOI: 10.1108/TR-07-2020-0343
5. Bustreo M., Micheletto V., Quaratino L. Fiorentino D. (2018). “The impact of successful cross-competencies on a career in tourism in Italy: the meeting point between the students’ perceptions and the requirements for professionals”, Journal of Teaching in Travel & Tourism, vol. 18:3, p. 179-201, DOI: 10.1080/15313220.2018.1460652
6. Bondar, N. (2013). “List and content of key competencies of future managers in the field of tourism”. Socio-political and humanitarian dimensions of European integration of Ukraine: proceedings of scientific-practical conference. Vinnytsia: Center for preparation of scientific and educational publications of VTEI KNTEU. Ch. 2. pp. 119–125. (in Ukrainian)
7. Zamyatina, N.V. (2017). “Formation of professional competence of the future manager of the tourist industry in the process of training”. Problemy osvity, issue I-II (65-66). pp. 453-463. (in Ukrainian)
8. Peleshko, L.V. (2016). “Formation of professional competence of a management specialist”. Psykholoho-pedahohichni nauky, No. 3. pp. 97-102. (in Ukrainian)
9. World Tourism Organization and International Labor Organization. (2014). Measuring Employment in the Tourism Industries – Guide with Best Practices, UNWTO, Madrid. URL: https://www.e-unwto.org/doi-/pdf/10.18111/97892844-16158
10. Mbarushimana, N., Mbarushimana, R., Vencie, E., Vencie, A. (2017). “Competency-Based Curriculum in Tourism and Hospitality: A Practical Model for Rwanda”. Journal of Research Innovation and Implications in Education, pp. 96-109.URL: http://jriie.com/index.php/JRIIE/index. 1.
11. Abduvakhabova, U. (2020). “Education in Tourism Industry-Challenges and Opportunities”. Indonesian Journal of Law and Economics Review, vol. 6. DOI: 10.21070/ijler.2020.V6.472.
12. Kotler, P., Bowen, J. T., Makens, J., Baloglu, S. (2017). Marketing for Hospitality and Tourism. Boston, MA: Pearson Education.
13. Pletsan, K. (2019). “Competence approach in the system of education and professional development of tourism specialists at the present stage”. Visnyk Kyyivsʹkoho natsionalʹnoho universytetu kulʹtury i mystetstv. Seriya: Turyzm, issue. 2 (2), pp. 142–156. DOI: 10.31866 / 2616-7603.2.2.2019.189540(in Ukrainian)
14. Yatsenko, O.M. (2016). “Leadership qualities in the structure of components of managers' competencies”. Molodyy vchenyy, no. 6 (33). pp. 496-501. (in Ukrainian)
15. Medynsʹka, S.I. (2019). “Competence approach to training specialists in the field of tourism and hospitality industry to increase their competitiveness in national and international markets”. Visnyk Universytetu imeni Alʹfreda Nobelya. Seriya: Pedahohika i psykholohiya, no. 2. pp. 208–214. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN-/vduep_2019_2_27. (in Ukrainian)
16. Karyuk, V.I . (2019). “Competence approach to managing the development of human resources of the enterprise”. Vcheni zapysky Universytetu «KROK», no. 3 (51), pp. 112–118. DOI: 10.31732 / 2663-2209-2018-51-112-118. (in Ukrainian)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.