Види туризму та їх класифікація у контексті сучасних тенденцій розвитку туріндустрії
DOI:
https://doi.org/10.26906/EiR.2017.4%20(65).886Анотація
УДК 338.48:339
Романова Анна Анатоліївна, кандидат економічних наук. Чернігівський національний технологічний університет. Види туризму та їх класифікація у контексті сучасних тенденцій розвитку туріндустрії. Проаналізовано основні види туризму в контексті сучасних тенденцій розвитку туристичної індустрії. Запропоновано класифікацію видів туризму залежно від домінуючих ознак, таких як: вигода для економіки держави; цілі подорожі; соціально-демографічні характеристики споживачів; джерела фінансування; спосіб пересування; географія напрямків; спосіб замовлення туру; тривалість туру; суб’єкт організації туру; кількість осіб; законність тощо. Досліджено нові види туризму, які з’явилися в останні десятиріччя. Сформульовано визначення сучасних видів туризму. Визначено чинники, котрі впливають на популярність тих чи інших видів туризму та подорожей, сприяють появі нових видів туризму, а саме: глобальні тенденції споживання розвитку ринку послуг; домінування індустрії вражень; інформатизація суспільства, перехід в онлайновий простір; зміна соціально-демографічного портрету туриста; культ здорового способу життя, тренд здоров’я та довголіття; запит на екологічне споживання й життєдіяльність; військово-політичні конфлікти, загроза терористичних атак, природні катаклізми; розвиток віртуальних турів тощо. Доведено, що поява нових видів туризму, а також зміни у структурі розподілу туристичного ринку за видами обов’язково повинні враховуватися з метою задоволення різних потреб споживачів, ефективного стратегічного планування, більш ґрунтовного аналізу функціонування туристичної індустрії.
Ключові слова: міжнародний туризм, види туризму, класифікація видів туризму, туристична індустрія.