Роль штучного інтелекту в управлінні персоналом
DOI:
https://doi.org/10.26906/EiR.2025.1(96).3761Ключові слова:
штучний інтелект, персонал, менеджмент, технологія, компанія, ризик, координація, автоматизаціяАнотація
Нині нейронні мережі набули широкого поширення, значно полегшуючи роботу у багатьох галузях, але водночас вони можуть створювати низку проблем, які призводять до кардинальних змін у процесі діяльності людини. Дослідження показують, що адаптація людини до широкого використання штучного інтелекту має першочергове значення, як наслідок, видається необхідним досліджувати це явище за допомогою сфери ІТ, оскільки ця сфера, з одного боку, зараз піддається автоматизації, а з іншого боку, вона сильно залежить від рівня творчого потенціалу співробітників. Оскільки застосування штучного інтелекту відбувається у великій кількості сфер людської діяльності, включаючи сферу ІТ, аналіз принципів, що лежать в основі цього процесу, допоможе визначити найбільш ефективні способи адаптації людей до автоматизації. Надзвичайно важливо досліджувати поширення штучного інтелекту з позиції поєднання філософії (як аналітичної, так і культурної філософії) та природничих наук, а не незалежно одна від одної, оскільки окреме вивчення автоматизації, як нині здається, не приводить до бажаних результатів і призводить до збільшення невизначеності. Дослідження соціокультурного контексту, що сформувався у відповідь на застосування штучного інтелекту в різних сферах життя, дозволяє визначити ставлення людей до технологічних інновацій і виявити основні риси різних дій, які виникли у відповідь на розвиток штучного інтелекту. Важливо також враховувати сучасні підходи до формування етичних принципів у сфері штучного інтелекту. В даний час все більшої популярності набуває управління на основі штучного інтелекту. У сучасних умовах система управління організаціями, і зокрема HR-сектор, перебуває під неминучим впливом цифрової інноваційної трансформації: бізнес-аналітики, штучного інтелекту та інших передових технологій. Враховуючи все це, у статті визначено основні особливості штучного інтелекту та важливість застосування штучного інтелекту при підборі персоналу організаціями, а також проаналізовано переваги та потенційні ризики застосування технологій штучного інтелекту в процесі управління персоналом.
Посилання
1. Vusal Gasimli, Masuma Talibova, Gunay Guliyeva, Ayaz Museyibov, Fuad Mirzayev, Aykhan Gadashov, Gulnara Ahmadova (2023) Digital Economy: textbook. Baku.
2. Colombo, F. Gerstner W. (2018) BachProp: Learning to Compose Music in Multiple Styles. ArXiv. P. 1-15. Available at: https://arxiv.org/abs/1802.05162
3. Jiang L. et al. (2021) Delphi: Towards Machine Ethics and Norms. ArXiv. Available at: https://arxiv.org/pdf/2110.07574.pdf
4. Dukakis, A. (2020) China rolls out software surveillance for the COVID-19 pandemic, alarming human rights advocates. ABC News. Available at: https://abcnews.go.com/International/china-rollssoftware-surveillance-covid-19-pandemic-alarming/story?id=70131355
5. Etzioni, E., Etzioni, O. (2018) Incorporating Ethics into Artificial Intelligence. Happiness is the Wrong Metric. Pp. 235-252. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-69623-2_15
6. Shirinov Bashar Habib oglu, Valizade Fidan, Mazahir, Huseynov Jamil Zaur oglu (2024). Factors affecting the efficiency of labor productivity of the enterprise Economics and Region, no. 3 (94). DOI: https://doi.org/10.26906/EiR.2024.3(94).3488
7. Feng, L. (2017) Intelligence Quotient and Intelligence Grade of Artificial Intelligence. Annals of Data Science. vol. 4. no. 2. DOI: https://doi.org/10.1007/s40745-017-0109-0
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.