Маркетингове дослідження потреб споживачів ресторанних послуг: обґрунтування впровадження концепції “Slow Food”
DOI:
https://doi.org/10.26906/EiR.2025.1(96).3754Ключові слова:
концепція Slow Food, маркетингове дослідження, споживач, потреба, підприємства ресторанного бізнесу, локальні продукти, сталий розвитокАнотація
У статті доведено, що концепція Slow Food передбачає не лише формування свідомого ставлення до харчування, а й сприяє досягненню цілей сталого розвитку, роблячи акцент на екологічній стійкості, соціальній справедливості та збереженні культурної спадщини нації. Проведено аналіз споживчих трендів у сфері ресторанного бізнесу. Оцінено рівень обізнаності про концепцію Slow Food, досліджено сприйняття основних принципів Slow Food серед різних категорій споживачів. Визначено фактори, які впливають на вибір підприємств ресторанного бізнесу та оцінено готовність споживачів платити за страви, приготовані з локальних, екологічно чистих інгредієнтів. Розроблено рекомендації щодо доцільності впровадження концепції Slow Food, надано пропозиції щодо ефективних методів популяризації принципів Slow Food серед споживачів.
Посилання
1. Andrews Geoff. The Slow Food Story: Politics and Pleasure. London: Pluto Press, 2008. 224 р.
2. Koen Van Bommel, Andre Spicer. Hail the Snail: Hegemonic Struggles in the Slow Food Movement. Organization Studies. 2011. Vol. 32. Issue 12. Рр. 1714–1741.
3. Michele F. Fontefrancesco та Paolo Corvo. Slow Food: History and Activity of a Global Food Movement Toward SDG2. Zero Hunger. Springer International Publishing. 2019. Рр. 1-10.
4. Petrini Carlo. Slow Food Nation: Why Our Food Should Be Good, Clean, and Fair. New York : Rizzoli Ex Libris, 2007. 304 р.
5. Leitch Alison. Slow Food and the Politics of Pork Fat: Italian Food and European Identity. Ethnos. 2003. Vol. 68. Issue 4. Рр. 437-462.
6. Miele Mara, Murdoch Jonathan. The Practical Aesthetics of Traditional Cuisines: Slow Food in Tuscany. Sociologia Ruralis. 2002. Vol. 42. Рр. 312-328.
7. Parkins Wendy, Geoffrey Craig. Slow Living. Oxford, New York: Berg, 2006. 256 р.
8. Pietrykowski Bruce. You Are What You Eat: The Social Economy of the Slow Food Movement. Review of Social Economy. 2004. Vol. 62. Issue 3. Рр. 307-321.
9. Братіцел М. Л. Національні екокультурні традиції в сучасних ресторанних закладах. Культура і мистецтво у сучасному світі. 2019. № 20. С. 44-52.
10. Рябініна А. П., Ярмолюк Д. І. Перспективи розвитку харчування «Slow Food» в Україні. Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні виклики сталого розвитку бізнесу», м. Житомир, 3-4 листопада 2022. С. 287-289.
11. Літвінова І., Літвінова О. Пріоритетні стратегії розвитку готельно ресторанного бізнесу в сучасних умовах. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні тенденції та стратегії розвитку готельно-ресторанного бізнесу», м. Львів, 6 жовтня 2022. С. 63-65.
12. Горпинченко А .П. Особливості діяльності підприємств ресторанного господарства. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2021. № 1. С. 395-402.
13. Удовиченко В. В. Slow Food: від руху до концепту еногастрономічного туризму. Вісник Київського національного університету ім. Тараса Шевченка. Географія. 2020. № 76-77. С. 82-88.
14. Оболенцева Л. В., Чала А. А. Стратегія впровадження концепції Slow Food для зміцнення конкурентних позицій ресторанів. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». 2024. № 35. С. 23-32.
15. Офіційний сайт Slowfood UA. URL: https://slowfood.in.ua/global-projects/food-for-change/ (дата звернення: 07.03.2025).
1. Andrews Geoff. (2008) The Slow Food Story: Politics and Pleasure. London: Pluto Press. 224 р.
2. Koen Van Bommel, Andre Spicer. (2011) Hail the Snail: Hegemonic Struggles in the Slow Food Movement. Organization Studies. vol. 32. issue 12. рр. 1714–1741. DOI: https://doi.org/10.1177/0170840611425722
3. Michele F. Fontefrancesco та Paolo Corvo. (2019) Slow Food: History and Activity of a Global Food Movement Toward SDG2. Zero Hunger. Springer International Publishing. рр. 1-10. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-69626-3_46-1
4. Petrini Carlo. (2007) Slow Food Nation: Why Our Food Should Be Good, Clean, and Fair. New York : Rizzoli Ex Libris. 304 р. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-7643-8483-8_16
5. Leitch Alison. (2003) Slow Food and the Politics of Pork Fat: Italian Food and European Identity. Ethnos. vol. 68. issue 4. рр. 437-462. DOI: https://doi.org/10.1080/0014184032000160514
6. Miele Mara, Murdoch Jonathan. (2002) The Practical Aesthetics of Traditional Cuisines: Slow Food in Tuscany. Sociologia Ruralis. vol. 42. рр. 312-328. DOI: https://doi.org/10.1111/1467-9523.00219
7. Parkins Wendy, Geoffrey Craig. (2006) Slow Living. Oxford, New York: Berg. 256 р. DOI: https://doi.org/10.5040/9781350044890
8. Pietrykowski Bruce. (2004) You Are What You Eat: The Social Economy of the Slow Food Movement. Review of Social Economy. vol. 62. issue 3. рр. 307-321. DOI: https://doi.org/10.1080/0034676042000253927
9. Bratitsel M. L. (2019) Natsionalni ekokulturni tradytsii v suchasnykh restorannykh zakladakh [National eco-cultural traditions in modern restaurants]. Kultura i mystetstvo u suchasnomu sviti - Culture and art in the modern world, vol. 20, pp. 44-52. DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1915.20.2019.172394
10. Riabinina A. P., Yarmoliuk D. I. (2022) Perspektyvy rozvytku kharchuvannia «Slow Food» v Ukraini [Prospects for the development of Slow Food in Ukraine]. Materialy III Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Suchasni vyklyky staloho rozvytku biznesu». Zhytomyr. Pp. 287-289. (in Ukrainian)
11. Litvinova I., Litvinova O. (2022) Priorytetni stratehii rozvytku hotelno restorannoho biznesu v suchasnykh umovakh [Priority strategies for the development of the hotel and restaurant business in modern conditions]. Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Suchasni tendentsii ta stratehii rozvytku hotelno-restorannoho biznesu». Lviv. Pp. 63-65. (in Ukrainian)
12. Horpynchenko A. P. (2021) Osoblyvosti diialnosti pidpryiemstv restorannoho hospodarstva [Features of the activities of restaurant enterprises]. Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh - Economic strategy and prospects for the development of trade and services. vol. 1, pp. 395-402.
13. Udovychenko V. V. (2020) Slow Food: vid rukhu do kontseptu enohastronomichnoho turyzmu [Slow Food: from a movement to the concept of enogastronomic tourism]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu im. Tarasa Shevchenka. Heohrafiia - Bulletin of the Taras Shevchenko National University of Kyiv. Geography. vol. 76-77, рр. 82-88. DOI: https://doi.org/10.17721/1728-2721.2020.76-77.12
14. Obolentseva L. V., Chala A. A. (2024) Stratehiia vprovadzhennia kontseptsii Slow Food dlia zmitsnennia konkurentnykh pozytsii restoraniv [Strategy for implementing the Slow Food concept to strengthen the competitive position of restaurants]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia» - Scientific notes of the National University "Ostroh Academy". vol. 35, рр. 23-32. DOI: https://doi.org/10.25264/2311-5149-2024-35(63)-23-32
15. Ofitsiinyi sait Slowfood UA [Official website of Slowfood UA]. Available at: https://slowfood.in.ua/global-projects/food-for-change/ (accessed: March 7, 2025).
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.