Особливості структуризації економічного потенціалу підприємства готельного господарства
Анотація
У статті розглянуто питання формування економічного потенціалу підприємства та чинників вплину на процес його формування. Мінливість зовнішнього та внутрішнього середовищ безпосередньо впливають на розвиток та стан готельного підприємства. Досліджено думки науковців щодо структуризації економічного потенціалу підприємства, проте без урахування галузевих особливостей діяльності. В умовах дестабілізуючих чинників запропоновано виокремити основні складові структури економічного потенціалу для підприємств готельного господарства для можливості подальшого визначення його стану та пропозицій щодо посилення слабких сторін, зміцнення сильних та управління підприємством вцілому. Таким чином, запропоновано наступний перелік складових економічного потенціалу підприємства готельного господарства: фінансова, трудова, виробничо-експлуатаційна, маркетингова та репутаційна. Дані складові в повній мірі дають можливість оцінити стан ефективності та конкурентоздатності діяльності підприємства.
Посилання
2. Arefieva O. V., Kharchuk T. V. (2008) Ekonomichni zasady formuvannia potentsialu pidpryiemstva [Economic principles of enterprise potential formation]. Aktualni problemy ekonomiky – Actual problems of the economy, vol.7, pp. 71–76.
3. Balakhonova O. V. (2021) Uzahalnennia skladovykh ekonomichnoho potentsialu pidpryiemstva i mekhanizm yoho rozvytku [Generalization of the components of the economic potential of the enterprise and the mechanism of its development]. Rynkova ekonomika: suchasna teoriia i praktyka upravlinnia - Generalization of the components of the economic potential of the enterprise and the mechanism of its development, vol. 2 (48), pp. 98–115.
4. Boiko M., Kulyk M., Bondar S., Romanchuk L., Lositska T. (2023) Consumer engagement in the conditions of business digitization: A case study of the hotel industry in Ukraine. Problems and Perspectives in Management, vol. 21(3), pp. 113–124.
5. Botsian T., Pavlova S., Klimova I., Milinchuk O., Omelchuk N. (2022) Assessment of Mechanisms for Managing the Competitiveness of the Hospitality Establishments under Quarantine Conditions. Review of Economics and Finance. vol. 20(1). pp. 378–384.
6. Botsian T. V., Fostolovych V. A., Pavlova S. I. (2023) Novi pidkhody do orhanizatsii biznesovoi diialnosti pidpryiemstv sfery hostynnosti v epokhu postindustrializmu ta tsyfrovykh transformatsii [New approaches to the organization of business activities of hospitality enterprises in the era of post-industrialism and digital transformations]. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: practice and experience, vol. 11, pp. 9–14.
7. Mazurkevych I. O., Vivsiuk I. O. (2023) Vplyv reklamnoi diialnosti na imidzh hotelnoho pidpryiemstva [The influence of advertising activity on the image of a hotel enterprise]. SWorldJournal, vol. (19-02), pp. 108–112.
8. Maslak O. I., Kviatkovska L. A., Bezruchko O. O. (2012) Osoblyvosti formuvannia ekonomichnoho potentsialu pidpryiemstva v umovakh tsyklichnykh kolyvan [Peculiarities of the formation of the economic potential of the enterprise in conditions of cyclical fluctuations]. Ekonomichna teoriia ta istoriia ekonomichnoi dumky. Aktualni problemy ekonomiky – Economic theory and history of economic thought. Actual problems of the economy, vol. 9(135), pp. 36–46.
9. Oriekhova A. I. (2018) Ekonomichnyi potentsial pidpryiemstva: sutnisni kharakterystyky ta strukturyzatsiia [Economic potential of the enterprise: essential characteristics and structuring]. Ekonomika i suspilstvo. Mukachivskyi derzhavnyi universytet – Economy and society. Mukachevo State University, vol. 17, pp. 308–313.
10. Roskladka N. O., Vivsiuk I. O. (2021) Sutnist ta struktura ekonomichnoho potentsialu pidpryiemstva hotelnoho hospodarstva [The essence and structure of the economic potential of the hotel industry enterprise]. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu – Scientific Bulletin of the International Humanitarian University, vol. 47, pp. 14–21.
11. Tranchenko L. V., Tereshchuk N. V. (2021) Avtomatyzatsiia biznes-protsesiv yak mekhanizm pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti hotelnoho pidpryiemstva [Automation of business processes as a mechanism for increasing the efficiency of the hotel enterprise]. Innovatsii ta tekhnolohii v sferi posluh i kharchuvannia - Innovations and technologies in the field of services and food, vol. 1-2 (3-4), pp. 14–24.