Особливості сучасного стратегічного контролю маркетингової діяльності підприємства

Автор(и)

  • M. Mokliak Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка
  • А. Hyrka Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка
  • I. Myronenko Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка

DOI:

https://doi.org/10.26906/EiR.2019.3(74).1765

Ключові слова:

аналіз, бізнес-планування, конкуренція, маркетинг, виробництво, стратегія

Анотація

У статті розглядаються сучасні маркетингові принципи управління підприємством. Як відомо, принципи ­ це база знань про процеси та явища. Саме такі принципи маркетингу, як мета, планування, стратегія, організація і контроль, дають правильний напрямок для досягнення максимальної рентабельності виробництва продукції. Сучасний маркетинг є найважливішою функціональною сферою діяльності будь-якого підприємства, завданням якого є зв’язок процесів підприємства зі споживачами з метою задоволення потреб споживача й отримання прибутку підприємством. Функції маркетингу можуть бути дуже широкими, але всі вони відповідають одній з найважливіших цілей ­ прибутку і саме існуванню підприємства в довгостроковій перспективі. Маркетингова служба на підприємстві як основу своєї діяльності використовує комплексне вивчення ринку для виявлення ринкової ситуації, динаміки і структури попиту, оцінюванню ємності ринку, конкурентів і власного становища на ринку. Успішно організована і здійснена робота з маркетингу допомагає оперативно і своєчасно виявити й ліквідувати недоліки у стратегічному плануванні, організації та реалізації комерційної діяльності. Управління маркетингом ­ це найважливіша складова частина загальної системи управління підприємством. Неможливо уявити успішне підприємство, яке б розвивалося без застосування маркетингових принципів. Таким чином, при формуванні маркетингової діяльності на підприємстві слід визначити ті принципи, за допомогою яких буде формуватися маркетингова діяльність, притаманна кожному окремому підприємству. Правильне використовування маркетингових принципів управління допоможе підприємству вижити в жорсткому конкурентному середовищі.

Біографія автора

M. Mokliak, Полтавський національний технічний університет імені Юрія Кондратюка

кандидат економічних наук, доцент

Посилання

Avtonomov V. S. History of economic studies. Teaching manual [Electronic resource] / V. S. Avtonomov. Access mode: http://epi.cc.ua/istoriya-ekonomicheskih-ucheniy164.html

Armstrong H., Kotler F. Prnciples of Marketing. General Course, 5th Edition / Transl. from English: Teaching manual. – M.: K .: Publisher “Williams”, 2017. – 608 p.

Bahrii T. V. Strategic Marketing Activity Planning of 217 Enterprises [Electronic resource] / T. V. Bahrii. Access mode: http://nauka.kushnir.mk.ua/?p=67211 .

Balabanova L. V. Enterprise’s Marketing: Teaching manual. – K.: Center for Educational Literature, 2012. – 612 p

Boiko M., Suprunova Ye. Holistic marketing in the enterprises of the hotel industry. / M. Boiko, Ye. Suprunkova // Bulletin of KNTEU. – №1. – 2013. – P. 55–64.

Bulletin of Khmelnytskyi National University. – 2015. – № 3. – Vol. 3.

Trends and priority directions of development of domestic gas production [Electronic resource]. Access mode: http://www.uceps.org/upload/1446025738_file.pdf

Voichak A. V. Competitive advantages of the enterprise: essence and classification / A. V. Voichak, R. V. Kamyshnikov // Marketing in Ukraine. – 2015. – №2. – P. 50–53.

Zalizniuk V. P. SWOT-analysis of export activity of Ukrainian industrial enterprises in the context of Ukraine's integration into the EU / V. P. Zalizniuk // Economics of Sustainable Development: Theoretical Approaches and Practical Recommendations: Materials of a Scientific and Practical Conference (Kosice, Slovakia, September 13–16, 2015). – K.: Publishier "Center for Educational Literature", 2015. – P. 46–48.

Zharska I.O. Marketing Workshop: Theoretical Foundations, Tests, Tasks, Case Exercises [text]: teach. manual / I. O. Zharska. – Odesa: Atlant, 2016. – 284 p.

Zhukov S. A. Management of industrial marketing in enterprises: monograph. / S. A. Zhukov. – K.: NationalAcademy

of Management, 2017. – 345 p.

Downloads

Опубліковано

2019-09-27

Як цитувати

Mokliak, M., Hyrka А., & Myronenko, I. (2019). Особливості сучасного стратегічного контролю маркетингової діяльності підприємства. Економіка і регіон Economics and Region, (3(74), 65–70. https://doi.org/10.26906/EiR.2019.3(74).1765

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ