Формування бренду міста в реалізації концепції інтегрованого розвитку

  • Olesia Hryhorieva Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» http://orcid.org/0000-0001-7524-7161
  • Oleksandr Khadartsev Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» http://orcid.org/0000-0002-3520-4164
  • Artem Ivaniuk Комунальна організація «Інститут розвитку міста» Полтавської міської ради
Ключові слова: маркетинг територій, брендинг міста, бренд міста, інтегрований розвиток

Анотація

Сучасні реалії та вимоги щодо забезпечення сталого розвитку територій s міжнародного співробітництва, адміністративна реформа, що триває в Україні, оновлені підходи до концепції міського планування, які активно поширюються містами країни, вимагають забезпечення відмінності та певної ідентифікації кожного міста, можливості поширювати таку інформацію серед усіх зацікавлених осіб. Актуальним цей процес стає в умовах реалізації концепції інтегрованого розвитку міст, котра віднедавна почала застосовуватися у ряді міст України. Отже, виникає потреба визначити вплив формування персонального бренду міста на процес успішної реалізації інтегрованого планування розвитку територій та їх просування на міжнародному рівні. Маркетинг територій є інструментом  формування брендингу територій, зокрема міст як основних  та визначальних об’єктів у розвитку прилеглих територій. Бренд міста формує у цільової аудиторії уявлення, комплекс образів, асоціацій та очікувань від міста; відображає унікальні й неповторні характеристики міста, його особливості. Розроблення та реалізація концепції інтегрованого розвитку в містах України, підходи, які застосовує цей процес, значним чином сприяють формуванню брендингу міста, формують завдання розроблення та втілення бренду міста на першій план, дають змогу запозичити успішний досвід формування брендингу міст Європи. Розроблення й реалізація інтегрованого підходу передбачає, що перш ніж визначитися, яким повинно бути місто у майбутньому, та відповідно розробити бренд міста, необхідно виконати комплексний аналіз усіх сфер життєдіяльності міста й  функціонального SWOT-аналіз з виявлення сильних і слабких сторін міста, потенційних загроз та можливостей його подальшого розвитку. Результатом такої роботи є формулювання спільного бачення того, яким місто хоче бути, чого і як воно має досягати; визначення стратегічних, операційних цілей та завдань, серед котрих уже чітко можна відстежити основні напрями формування брендингу міста. Основи брендингу міста закладаються у найбільш важливих сферах його розвитку, а також у візіях міста, які створюють можливість розробити й застосувати власний бренд.

Дані про авторів

Olesia Hryhorieva, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

кандидат економічних наук, доцент

Oleksandr Khadartsev, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

кандидат економічних наук

Artem Ivaniuk, Комунальна організація «Інститут розвитку міста» Полтавської міської ради

головний спеціаліст з управління проектами

Посилання

1.Aaker D. (2008). Sozdanie silnyh brendov: per. s angl. 2-e izdanie. Moskva: Izdatelskiy dom Grebennikova, 440 p.
2.Aaker Devid. (2016). Aaker o brendinge. 20 printsipov dostizheniya uspeha. Moskva: Eksmo, 256p.
3.Nyumeyer M. (2015). Zag: Manifest drugogo marketinga. Moskva: Mann, Ivanov i Ferber, 333 p.
4.Anholt, Simon (2011). "Beyond the Nation Brand: The Role of Image and Identity in International Relations," Exchange: The Journal of Public Diplomacy: Vol. 2: Iss. 1, Article1. URL: https://surface.syr.edu
5.Anholt S. (2015). Brand new justice: how branding places and products can help the developing world. Amsterdam: Butterworth Heinemann, 173 p.
6.Anholt S. (2009). Places: Identity, Image and Reputation. Palgrave Macmillan, 256 p.
7.Kotler F. (2005). Marketing mest. Privlechenie investitsiy, predpriyatiy, zhiteley i turistov v goroda, kommuny, regiony i strany Yevropy. SPb.: Stokgolmskaya shkola ekonomiki v Sankt-Peterburge, 382 p.
8.Dinnie K. (2011). City Branding. Theory and Cases. Basingstock: Palgrave Macmillian, 239 p.
9.Dinnie K. Place-branding: overview of an emerging literature. 2014. 110 р.
10.Brendynh mіst: dosvіd krain Vyshehradskoi hrupy dlia Ukrainy / za zahalnoiu red. O. І. Soskіna. (2011). K.: Vyd-vo «Іnstytut transformatsіi suspіlstva», 80 p.
11.Hrinchuk N. (2014). Formuvannia terytorіalnykh marketynhovykh stratehіi. K., 43 p.
12.Leipzig charter on Sustainable European Cities, available at:http://ec.europa.eu/regional_policy/archive/themes/urban/leipzig_charter
13.Rezolyutsіia Heneralnoi asamblei OON, available at: http://sdg.org.ua/ua/resources-2/344-2030-2015
14.Nova prohrama rozvytku mіst (Нabіat ІІІ), available at: http://uploads.habitat3.org/hb3/NUA-Ukrainian.pdf
15.Poltava 2030: The concept of integrated city development, available at: http://www.2030.poltava.ua/ua/kontseptsiya-intehrovanoho-rozvytku-mista-2030
Опубліковано
2020-12-28
Як цитувати
Hryhorieva Olesia Формування бренду міста в реалізації концепції інтегрованого розвитку / Olesia Hryhorieva, Oleksandr Khadartsev, Artem Ivaniuk // ЕКОНОМІКА І РЕГІОН Науковий вісник. – Полтава: ПНТУ, 2020. – Т. (4(79). – С. 22-27. – doi:https://doi.org/10.26906/EiR.2020.4(79).2161.
Розділ
РОЗВИТОК ПРОДУКТИВНИХ СИЛ І РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА