СУЧАСНІ МЕТОДИ OLAP У ПАРТНЕРСЬКОМУ МАРКЕТИНГУ: ОПТИМІЗАЦІЯ ПРИБУТКУ ЗА ДОПОМОГОЮ БАГАТОВИМІРНОГО АНАЛІЗУ ДАНИХ
DOI:
https://doi.org/10.26906/SUNZ.2025.1.150-155Ключові слова:
OLAP, партнерський маркетинг, багатовимірний аналіз даних, MOLAP, ROLAP, HOLAP, InMemory технології, хмарні рішення, штучний інтелектАнотація
У статті досліджено можливості та переваги використання OLAP-технологій у партнерському маркетингу, зокрема їхній вплив на оптимізацію прибутку за допомогою багатовимірного аналізу даних. Розглянуто сучасні методи OLAP, включаючи MOLAP, ROLAP, HOLAP, а також новітні технологічні тенденції, такі як In-Memory
обробка, хмарні рішення та інтеграція зі штучним інтелектом. Значну увагу приділено практичним аспектам використання OLAP, зокрема сегментації партнерів, аналізу ефективності маркетингових кампаній та виявленню шахрайства. Також представлено реальні кейси впровадження OLAP у бізнес, включаючи аналіз успішних компаній, що
використовують цю технологію для підвищення ефективності своїх партнерських програм. Окремо розглянуто виклики та перспективи розвитку OLAP у маркетинговій аналітиці, включаючи питання безпеки даних, інтеграції з
іншими аналітичними системами та потенційні напрями розвитку у найближчі роки. Дослідження підтверджує, що
OLAP є важливим елементом сучасного цифрового маркетингу, який сприяє швидкому прийняттю обґрунтованих
рішень та підвищенню прибутковості компаній.
Завантаження
Посилання
1. Черняк О. І., Захарченко П. В. Інтелектуальний аналіз даних: підр. Київ: Знання, 2010. 837 с. URL: https://moodle.znu.edu.ua
2. Братко О.С. Маркетингова політика комунікацій: Навчальний посібник. - Тернопіль: Карт-бланш, 2006. - 275 с. URL:https://lib.kart.edu.ua/bitstream/123456789/8436/1/Навчальний%20посібник.pdf ,
3. Яцько О., Ватаманіца Е, Горський М. Особливості застосування OLAP-моделювання в освіті, Опт-ел. інф-енерг. техн., вип. 44, вип. 2, с. 5–12, Січ 2023 URL: https://oeipt.vntu.edu.ua/index.php/oeipt/article/view/619 DOI: https://doi.org/10.31649/1681-7893-2022-44-2-5-12
4. Іванов Сергій. Моделювання вітрини даних розповсюдження – замовлення – продаж із використанням OLAP-технологій // Галицький економічний вісник, № 5 (72) 2021с. 85-94 URL: https://galicianvisnyk.tntu.edu.ua/pdf/72/1020.pdf
5. Грибков С. В., Ханбабаєв Р. Р., Харкянен Є. В. Аналіз маркетингових заходів торговельної мережі методами Text Mining. // ХАРЧОВА ПРОМИСЛОВІСТЬ № 28, 2020. с.149-157 URL:https://dspace.nuft.edu.ua/server/api/core/bitstreams/7f887d80-7566-47c9-9ef3-00d04984f597/content
6. Paulo Orlando Queiroz-Sousa, Ana Carolina Salgado. A Review on OLAP Technologies Applied to Information Networks. 13 December 2019. URL: https://dl.acm.org/doi/10.1145/3370912
7. Fabian Maile. Artificial Intelligence and Big Data in Affiliate Marketing. 2018 URL: https://opus-htw-aalen.bszbw.de/frontdoor/index/index/docId/400
8. Ivanov S. Modeling of Digital Marketing Systems Construction Using OLAP-Technologies.2021 URL: https://www.researchgate.net/publication/356299631_Modeling_of_digital_marketing_systems_construction_using_olap_-_technologies DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.05.085
9. Dr. Rajeev Shrivastavaa, Dr. Rajesh Tiwari, Dr. Kamal Mehtac, Sarifta Bano. Various OLAP Technologies and Their Impact on Decision Making. 23 Apr 2021 URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3832711 DOI: https://doi.org/10.2139/ssrn.3832711
10. Oskar Ahlqvist. Detecting Fraud in Affiliate Marketing. 2023 URL: https://www.divaportal.org/smash/get/diva2%3A1784368/FULLTEXT01.pdf
11. Rosalee Wells. Affiliate Marketing: How to Master Data Collection URL: https://azuramagazine.com/articles/affiliatemarketing-how-to-master-data-collection
12. Elizabeth Sramek. Data Analysis Tools For Affiliate Marketing Business. April 13, 2021 URL:https://www.scaleo.io/blog/data-analysis-tools-for-affiliate-marketing-business/
13. Affiliate Marketing Programs: Data Analysis, by FasterCapital. 15 Jun 2024 URL: https://www.fastercapital.com/content/Affiliate-marketing-programs--Data-Analysis--Data-Analysis-Techniques-for-Improving-Affiliate-Marketing.html
14. Matt Diggity. 7 Affiliate Marketing Statistics. 2024. URL: https://diggitymarketing.com/affiliate-marketing/statistics/
15. Online Analytical Processing – das Multitalent für die mehrdimensionale Datenanalyse URL:https://www.disy.net/de/beitraege/was-ist-online-analytics-processing-olap/
16. Пшеничний О.«Оболонь» – в ногу з часом. Як диджиталізація змінила стратегію управління фінансами одного з найбільших виробників напоїв в Україні URL: https://forbes.ua/company/obolon-v-nogu-z-chasom-yak-didzhitalizatsiyazminila-strategiyu-upravlinnya-finansami-odnogo-z-naybilshikh-virobnikiv-napoiv-v-ukraini-09092024-23323
17. Бережна Вікторія. Як перетворити складну роботу з великим обсягом даних на легкий і доступний процес: інструмент для бізнес-аналітики від української компанії URL: https://itc.ua/ua/articles/yak-peretvoryty-skladnu-robotu-z-velykymobsyagom-danyh-na-legkyj-i-dostupnyj-protses-instrument-dlya-biznes-analityky-vid-ukrayinskoyi-kompaniyi
18. Booking.com on AWS URL: https://marchenko.marketing/partnerskiy-marketing-vid-a-do-ya
19. How Uber Optimizes Using AWS Enterprise Support URL: https://aws.amazon.com/solutions/case-studies/uber-support-casestudy/
Downloads
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.