Базові положення концепції Inbound маркетингу в період соціалізації суспільства.

Ключові слова: маркетинг, inbound маркетинг, суть, принципи, інструменти, цифровізація, лід

Анотація

У період трансформаційних зрушень та адаптації до цифрової економіки важливого значення набуває новий маркетинговий підхід у системі спільного створення цінності, а саме – inbound маркетинг (вхідний маркетинг). Доведено, що inbound маркетинг набуває поширення серед господарських суб’єктів внаслідок зменшення витрат та підвищення показників економічної діяльності підприємства. Ефективність inbound маркетингу пояснюється перманентно зростаючою роллю фактору взаємопов’язаності, який істотно вплинув на комунікаційну взаємодію між стейкхолдерами господарського суб’єкта (клієнтами, працівниками, торговельними партнерами та представниками органів влади), кожен з яких є прямим чи потенційним споживачем товарів та послуг, які пропонуються компанією. У статті досліджено суть дефініції «inbound маркетинг» з точки зарубіжних та вітчизняних науковців, запропоновано власне визначення, яке формує механізм дії концепції inbound маркетингу, інтегрованого у діяльність підприємства. Inbound маркетинг як комплексна система сьогодні використовує всі наявні інструменти та технології для ведення проектів, просування ресурсів та реклами від самого початку проекту до щоденних тактичних завдань та зведення результатів. З метою формування концепції inbound маркетингу проаналізовано чинні принципи реалізації його механізму та запропоновано власні принципи, які дозволять розширити та диверсифікувати маркетингову діяльність, збільшити її ефективність та результативність, а також зменшити зайві матеріальні (грошові) та нематеріальні (часові) витрати на маркетинг за рахунок підвищення лояльності споживача до підприємства, які здійснює транспарентну підприємницьку та соціальну діяльність, а також скорочення часу на прийняття управлінського рішення щодо формування маркетингових тактик та застосування інструментів та технологій. Для найбільш ефективної побудови концепції inbound маркетингу проаналізовано його переваги та недоліки, які запропоновано подолати шляхом низки дій з боку керівництва підприємства.

Дані про авторів

Hanna Chmil, Державний біотехнологічний університет

Доктор економічних наук, доцент

Kateryna Olinichenko, Державний біотехнологічний університет

Кандидат економічних наук, доцент

Elina Pakhucha, Державний біотехнологічний університет

Кандидат економічних наук, доцент

Посилання

1. Not Another State of Marketing Report 2021. URL: https://www.hubspot.com/state-of-marketing
2. Saleh K. How Effective is Inbound Marketing – Statistics and Trends. 2021. URL: https://www.invespcro.com/blog/how-effective-is-inbound-marketing/
3. What makes enterprise marketing different from conventional marketing? URL: https://www.highervisibility.com/industries/enterprise/marketing/
4. Halligan B. Inbound Methodology. Hubspot. URL: http://www.hubspot.com/inbound-marketing
5. Семенюк С.Б., Фалович В.А. Сучасні тенденції використання маркетингу в діяльності підприємств. Маркетинг і цифрові технології. 2020. № 4 (1). С. 61–72.
6. Marketing-Schools.org, 2016. Inbound Marketing – Explore the Strategy of Inbound Marketing. URL: http://www.marketing-schools.org/typesof-Marketing/inbound-marketing.html
7. Solanki J., Desai S. Inbound marketing: an emerging digital marketing strategy. 2014. URL: https://www.academia.edu/7499979/INBOUND_MARKETING_AN_EMERGING_DIGITAL_MARKETING_STRATEGY?auto=download&email_work_card=download-paper
8. Patrutiu-Baltes L. Inbound Marketing – the most important digital marketing strategy. Bulletin of the Transilvania University of Braşov. 2016. Vol. 9 (58). No. 2. Pp. 61–68.
9. Dakouan Ch., Benabdelouahed R., Anabir H. Inbound marketing vs. outbound marketing: independent or complementary strategies. Expert Journal of Marketing. 2019. Vol. 7 (1). Pp. 1–6.
10. Bezovski Z. Inbound Marketing – A New Concept in Digital Business. Conference: SELTH 2015 – International Scientific Conference of the Romanian-German University of Sibiu. 2015. Рp. 27–34.
11. Максимовська В.С. Inbound-маркетинг, як ефективний інструмент просування послуги на міжнародному ринку. Молодіжний економічний вісник ХНЕУ ім. С. Кузнеця. 2019. № 11. С. 198–201.
12. Кушниренко А., Садченко Е. Inbound marketing – современная концепция маркетинга. Теорія та практика менеджменту безпеки : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. 16 травня 2018 р. / Відп. ред. проф. Л.М. Черчик. Луцьк, 2018. С. 15–17.
13. Шпилик С.В., Добровольська І.Ю. Inbound Marketing. Актуальні задачі сучасних технологій : матеріали V Міжнародної науково-технічної конференції молодих учених та студентів. Тернопіль (17-18 листопада 2016). С. 387–388.
14. Дяченко О.В., Стадніченко В.В. Особливості застосування концепції вхідного маркетингу на промисловому ринку. Актуальні проблеми економіки та управління. URL: http://probl-economy.kpi.ua/pdf/2014-48.pdf (дата звернення: 05.09.2022).
15. Петращак О.О., Хортюк В.В., Тодераш Г.Ф. Перспективи розвитку деяких видів інноваційного маркетингу. Молодий вчений. 2018. № 12(1). С. 306–309.
16. Understanding the Fundamentals of Inbound. Hubspot. URL: https://cdn2.hubspot.net/hubfs/137828/Certification_Files/Inbound%20Certification%20(IC)/InboundCertification_Fundamentals_deck.pdf
17. Савицька Н.Л., Чміль Г.Л. Нова парадигма маркетингу в умовах цифрової трансформації економіки. Вісник Сумського національного аграрного університету. 2020. Вип. 2 (84). С. 81–87.
18. Chmil H. Stages and configurators of the consumer market economic entities behavior digital transformation. Sustainable Development: Modern Theories and Best Practices : materials of the monthly International scientific and practical conference, Tallinn, 24-26 February 2021. Tallinn: Teadmus OÜ, 2021. pp. 8–9.
1. Not Another State of Marketing Report 2021 (2021), available at: https://www.hubspot.com/state-of-marketing
2. Saleh, K. (2021), How Effective is Inbound Marketing – Statistics and Trends, available at: https://www.invespcro.com/blog/how-effective-is-inbound-marketing/
3. What makes enterprise marketing different from conventional marketing? available at: https://www.highervisibility.com/industries/enterprise/marketing/
4. Halligan B. Inbound Methodology. Hubspot, available at: http://www.hubspot.com/inbound-marketing
5. Semeniuk, S.B. and Falovych, V.A. (2020), “Modern trends in the use of marketing in the activities of enterprises”, Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii, vol.4 (1), pp. 61–72.
6. Marketing-Schools.org (2016), Inbound Marketing – Explore the Strategy of Inbound Marketing, available at: http://www.marketing-schools.org/typesof-Marketing/inbound-marketing.html
7. Solanki, J. and Desai, S. (2014), Inbound marketing: an emerging digital marketing strategy, available at: https://www.academia.edu/7499979/INBOUND_MARKETING_AN_EMERGING_ DIGITAL_MARKETING_STRATEGY?auto=download&email_work_card=download-paper
8. Patrutiu-Baltes, L. (2016), “Inbound Marketing – the most important digital marketing strategy”, Bulletin of the Transilvania University of Braşov. vol. 9 (58), no. 2, pp.61–68.
9. Dakouan, Ch., Benabdelouahed, R. and Anabir, H. (2019), “Inbound marketing vs. outbound marketing: independent or complementary strategies”, Expert Journal of Marketing, vol. 7 (1), pp.1–6.
10. Bezovski, Z. (2015), Inbound Marketing – A New Concept in Digital Business. Conference: SELTH 2015 – International Scientific Conference of the Romanian-German University of Sibiu, pp.27–34.
11. Maksymovska, V.S. (2019), “Inbound marketing as an effective tool for service promotion on the international market”, Molodizhnyi ekonomichnyi visnyk KhNEU im. S. Kuznetsia, vol. 11, pp. 198–201.
12. Kushnyrenko, A. and Sadchenko, E. (2018), “Inbound marketing is a modern concept of marketing”, Teoriia ta praktyka menedzhmentu bezpeky: materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf. 16 travnia 2018 r. / Vidp. red. prof. L. M. Cherchyk. Lutsk, pp.15–17.
13. Shpylyk, S.V. and Dobrovolska, I.Iu. (2016), Inbound Marketing. Aktualni zadachi suchasnykh tekhnolohii [Inbound Marketing. Actual tasks of modern technologies] : materialy V Mizhnarodnoi naukovo-tekhnichnoi konferentsii molodykh uchenykh ta studentiv. Ternopil, 17-18 lystopada 2016, pp. 387–388.
14. Diachenko, O.V. and Stadnichenko, V.V. (2014), “Peculiarities of applying the concept of inbound marketing in the industrial market”, Aktualni problemy ekonomiky ta upravlinnia, available at: http://probl-economy.kpi.ua/pdf/2014-48.pdf
15. Petrashchak, O.O., Khortiuk, V.V. and Toderash, H.F. (2018), “Prospects for the development of some types of innovative marketing”, Molodyi vchenyi, vol. 12(1), pp. 306–309.
16. Understanding the Fundamentals of Inbound. Hubspot, available at: https://cdn2.hubspot.net/hubfs/137828/Certification_Files/Inbound%20Certification%20(IC)/InboundCertification_Fundamentals_deck.pdf
17. Savytska, N.L. and Chmil, H.L. (2020), “A new paradigm of marketing in the conditions of the digital transformation of the economy”, Visnyk Sumskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu, vol. 2 (84), pp. 81–87.
18. Chmil, H. (2021), “Stages and configurators of the consumer market economic entities behavior digital transformation”, Sustainable Development: Modern Theories and Best Practices : materials of the monthly International scientific and practical conference, Tallinn, 24-26 February 2021. Tallinn: Teadmus OÜ, pp. 8–9.
Опубліковано
2022-08-29
Як цитувати
Chmil Hanna Базові положення концепції inbound маркетингу в період соціалізації суспільства. / Hanna Chmil, Kateryna Olinichenko, Elina Pakhucha // Науковий журнал «Економіка і регіон». – Полтава: ПНТУ, 2022. – Т. (2(85). – С. 26-33. – doi:https://doi.org/10.26906/EiR.2022.2(85).2628.
Розділ
ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ